diumenge, 13 de maig del 2012

Aperitius diversos

Avui vull explicar alguns aperirius que vaig fer per obrir la gana en un dinar familiar:

El gaspatxo de fresons, el vaig fer barrejant i batent 250 g de fresons, 250 g de tomàquets madurs, 50 g de ceba, 50 g de pebrot bermell, 1 branqueta d'api i 25 g de vinagre de poma i oli. Un cop batut, hi vaig afegir 25 g d'oli, Ho vaig batre una mica més. Ho vaig posar a la nevera i servir en un vaset guarnit amb uns trossets de fresó.

El tac de remolatxa, el vaig preparar tallant i buidant la remolatxa, que ja venen preparada, amb un motllo de forma,  i farcint-la amb una pasta feta d'una barreja d'ous, maonesa i tonyina. Ho vaig guarnir amb uns tronquets de cebollí.

També vaig preparar un formatge curat d'ovella en el que, per sobre, per contrastar, vaig posar una mica de chutney de pera i gingebre.





Uns tacs de síndia, prèviament macerada durant unes hores amb una barreja de vermut blanc, vermut negre i una mica de suc de llimona. Els presentem en forma de pintxo.





La crema de meló la vaig preparar batent meló, afegint nata líquida, deixant-ho refredar a la nevera, i guarnint-ho amb boletes de meló, encenalls de pernil i unes fulletes de menta.



Això són rotllets de pa de motllo amb pernil dolç i formatge d'untar. Per preparar els rotllets cal allisar el pa de motlló amb un corró, untar-lo amb el formatge, posar-hi una làmina de pernil dolç per sobre, enrotllar-ho apretat, formant cilindres, que emboliquem amb paper fil i ho deixem entre 5 i 6 hores a la nevera. Després els tallem en rodantxes primetes i els cobrim per contrastar amb chutney de figa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada